Lies of P: Overture – Egy kiegyensúlyozatlan játékmenet története


Jól, de sajnos közel sem tökéletesen sikerült a legújabb kaland Kratba. Ilyen lett a Lies of P: Overture.

2023 nagy meglepetése volt a dél-koreai Neowiz és a Round8 Studio által fejlesztett, az Unreal Engine 4 motorral készült Lies of P. A Pinokkió történetén alapuló játék egy igazi audiovizuális csoda, amely a Bloodborne hangulatát és látványvilágát ötvözte remekül a Belle Époque stílussal, amit egy gyönyörű soundtrack is megtámogatott.

Emellett az egyik, ha nem a legjobban sikerült soulslike-játék lett a Lies of P tele ötletes és jól kidolgozott ellenséggel, emlékezetes boss fightokkal, izgalmas gameplay elemekkel, és egy élvezetes harcrendszerrel, ami pont annyira volt nehéz, amennyire egy souls-játéknak lennie kell.

Nem volt hát meglepő, amikor pár hónappal a megjelenés után a Neowiz elnöke bejelentett nem csak egy folytatást, de egy DLC-t is az első játékhoz, amelyet az idei Summer Game Fest alatt shadow droppolt a cég, azaz rögtön elérhetővé vált.

Lies of P: Overture

Én azonnal bele is vetettem magam P újabb kalandjába, ez viszont most lehet, hogy nem volt jó döntés. Ugyanis nem lett felhőtlen az élmény egyetlen, ám annál nagyobb hiba miatt.

A Lies of P: Overture pont abban botlik meg, amiben nem kellene

De még mielőtt rátérnénk erre, vegyük végig, mit takar ez a DLC. A Lies of P: Overture egy előzmény, amelyben P és Gemini visszarepül Krat pusztulásának hajnalára, mielőtt még minden romba dőlt volna. A főjáték sötét, romos és veszélyekkel teli világához képest az Overture új fényt vet az eseményekre: színesebb, élőbb, és talán még tragikusabb történetet tár elénk.

Lea sztoikus és tapasztalt harcos, aki próbálja felkészíteni a fiatal Romeót a harcra, aki azonban még naiv, meggondolatlan és forrófejű. A sztori részleteit meghagyom mindenkinek felfedezésre, de az biztos, hogy annak ellenére is tartogat majd meglepetéseket, fordulatokat és érzelmes pillanatokat, hogy ki lehet következtetni, mi lesz a vége.

A Lies of P: Overture nagyjából 15–20 órás játékidővel bír. Ez alatt az idő alatt változatos és látványos új helyszíneket járhatunk be: havas erdőn, fagyos tengerparton és állatkerten át, cirkuszon és kísérleti börtönön keresztül egészen földalatti ásatásokig is eljutunk, miközben mutáns állatokkal és bábukkal is meg kell küzdenünk. Krat újbóli felfedezése pedig pont ugyanannyira álleejtős, mint elsőre. Gyönyörű a látványvilág, minden szépen ki van dolgozva, és a játék is tökéletesen fut: nekem RTX 3060Ti-on 1080p-s felbontásban egyszer nem akadt meg, nem crashelt ki és nem esett le az FPS 60 alá, tökéletesen sikerült a technikai optimalizáció.

A játékmenet is pont annyi meglepetést és újítást tartogat, mint amennyi kell. Kapunk új fegyvereket (a Gunblade például elképesztően menő), használhatunk teljesen új harcmodort (íjászkodás, ami fun!), de craftolhatunk további Legion Arm fejlesztéseket. Emellett bekerült a játékba két új játékmód, pontosabban kihívás. Az egyik, a „Battle Memories”, amelyben akármelyik főboss ellen újra kiállhatunk, ráadásul többféle nehézségi szinten (az alap 3 mellett további 2 nehézség is feloldható, ha legyőzzük).

A másik a „Death March” mód, ami a legnagyobb kalandoroknak szól. Ebben korlátozott életerővel és tárgyakkal kell legyűrni 3 egymást követő főbosst, amit mi választunk ki, melyik 3 legyen.

Bekerült a játékba a DLC-vel továbbá a választható nehézségi szint is, amiből rögtön következik a korábban említett nagy hibája a játéknak. Hogy emiatt a játékmenet elképesztően mód kiegyensúlyozatlanra sikeredett. Abba nem szeretnék belemenni, hogy jó vagy rossz ötlet-e utólag egy soulslike játékba választható nehézségi opciót beletenni. Ezt mindenki döntse el maga. Azt viszont elvárnám, hogy ha már belekerül, akkor figyeljenek arra a készítők, hogy jól állítsák be az arányokat a legnehezebb szinten (ami korábban az egyetlen nehézségi szint volt ugye).

Mert nagyon hamar frusztrálóvá válik az, ha minden egyes mezei ellenség, aki szembejön, az nem csak hogy olyan, mint a mérgezett egér, és nincs egyetlen pillanatod se visszatámadni, de cserébe tele vannak élettel, és még egyhitelnek is téged egészen nevetséges módon, lehetsz akármekkora szintű. Pedig az új ellenségtípusok tök jól vannak kidolgozva, sokfélét kapunk belőlük, és tele vannak ötlettel, kreativitással. Ám hamar eljut oda az ember így, hogy inkább elfut köztük, mintsem hogy megküzdjön velük. Mert 10-ből 9-szer csak rosszul lehet kijönni belőle.

Ráadásul az egészben az volt a fura, hogy a főbossoknál semmi gond nem volt a nehézséggel. Egy kivételével az összes jól dizájnolt, izgalmas lett, élvezetes volt ellenük a harc. Kellő kihívást jelentettek, és a tanulási görbélyük is teljesen rendben volt. Kapunk majd egy főgonoszt is, aki sokaknak ismerős lehet az alapjátékból. Ez a valaki nem szerepel sokat, na de az, amikor és ahogy feltűnik, valamint az egész körítés amit az ellene vívott harc tartogat, az valami olyan szinten grandiózus és katartikus, hogy nehéz szavakba önteni. A gyönyör és a káosz elevenedik meg egyszerre, vegytiszta akció és cinematic orgia az egész, a legjobb fajtából.

A végére azért hozzá kell tennem, hogy jól kezelték az említett problémát a fejleszők. A játék direktora pár nappal az Overture megjelenése után egy videóban rögtön elmondta ugyanis, hogy igen, ők is látják, hogy a balance nem sikerült jól, és már dolgoznak is ennek a javításán. Erre pedig nem kellett sokat várni: június 20-án meg is jött az első patch (1.9.0.0 + 1.10.0.0) amiben orvosolva lett a balance, sőt, hamarabb elérhetővé is tették New Game Plusban a DLC-t (a 9. fejezet helyett már az ötödiktől kezdve elindíthatjuk). Így mostanra valószínűleg ez a probléma megszűnt.

Lezárásnak annyit tudok mondani, hogy bár az első élményt a DLC-ről így elhomályosította ez a hiba, elrontania szerencsére nem sikerült, és bátran tudom ajánlani a Lies of P: Overture-t, amely nemcsak egy előzménytörténet, hanem mélyebb réteget is ad az eredeti játék világához. Ha szeretted a főjátékot, ezt is imádni fogod.

A Lies of P: Overture elérhető PC-re, Playstation 5-re és Xbox Series X/S-re.


SZERETNÉL ÉRTESÜLNI A
LEGÚJABB CIKKEINKRŐL?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *