Nemrég zajlott le az évente megrendezésre kerülő Warhammer Skulls, a Warhammer videojátékok nagy online fesztiválja, ahol egy internetes prezentáció keretén belül bemutatták a franchise összes fejlesztés alatt álló játékát. Természetesen a bejelentések között akadt pár a már megjelent játékokhoz érkező DLC, illetve okostelefonra kiadott ingyenes játék is, amikkel e cikk keretében nincs igazán kedvem foglalkozni.
Viszont amivel van kedvem foglalkozni, — mint a szerkesztőség notórius Warhammer 40K rajongója — azok a bejelentett játékok, amiknek megjelenését okkal várhatjuk. Nem csak arról van szó, hogy az utóbbi években a Games Workshop kiadó szabados Warhammer licensz osztogatásának hála megsokasodtak a minőségi és kevésbé minőségi játékai az univerzumnak, hanem arról is érdemes beszélni, hogy veterán csapatok műhelyében kalapálódnak össze ígéretes új címek és folytatások egyaránt, amiken nem csak Warhammer rajongóknak, de az adott zsáner kedvelőinek is érdemes rajta tartani a szemét.

Mi az a Warhammer 40K?
Egy 1987-tól létező disztópikus sci-fi univerzum a Warhammer 40K, ami — ahogy a neve is mutatja — az emberiség 41. évezredében játszódik (illetve már a 42. évezredben zajlanak a legfrissebb események). Indulásakor egy miniatűr figurás táblás játék volt csupán, aminek történetét az elmúlt évtizedekben ezernyi szabálykönyv, regény, képregény, animációs sorozat és videojáték is bővítette.
Egy minden aspektusában szándékosan provokatív és túlzó szatíraként kezdte a pályafutását, amely a Thatcher-korszakra adott reakció volt az alkotók részéről.
Több mint harminc év alatt sokat változott ez az univerzum, nem csak a rengeteg retcon (a történet korábban megállapított eseményeit vagy tényeket utólagos módosítása) miatt, hanem maga a világ komolyodott meg, és veszítette el azt a komikus hatását, aminek hála egyértelmű volt a világ szatíra mivolta.
Amit viszont megtartott, hogy még mindig egy elkárhozott emberi birodalomról szól a történet, ami konstans háborúban áll idegen fajokkal, a hipertér isteneivel, de önmagával is gyakran. Az istencsászár tetszhalott állapotban ül zombiként az Aranytrónon míg a Adeptus Astartes szuperkatonái, a reguláris hadsereg és egyéb frakciók az emberiség felfoghatatlanul nagy birodalmát védelmezik megannyi fronton. Olyan világ ez, ahol a háborús gépezet konstans forgó fogaskerekei közt elvesző emberi életek mit sem számítanak.
Warhammer 40,000: Mechanicus 2
A Bulwark Studios még 2018-ban lepte meg az X-COM játékstílus és a franchise világának Mechanicus seregének kedvelőit egy körökre osztott taktikai játékkal. A emberiség birodalmának egyik fontos frakciója a Mechanicus, akiknek fő céljuk az elfeledett és tiltott technológiák felkutatása, illetve önmaguk minél inkább géppé alakítása, mivel hisznek abban, hogy az emberi hús gyenge, a fém viszont nagy királyság.
Én kétszer is végigjátszottam a Mechanicust, körülbelül 50 órát tettem bele, és mind az atmoszférája, mind a taktikai mélysége miatt nagyon megkedveltem. A kampány alatt egy Necron bolygóra tévedünk, ahol a szunnyadásukból felkelt egyiptomi beütésű géplények ellen kell felvenni a harcot csapatainkkal. A fejlődési rendszer túl egyszerűen kihasználható átgondolt stratégiával, emiatt legnehezebb fokozaton is elég egyszerűvé vált a játék a végére, de az fülbemászó, instant hangulatteremtő zenéje tudott valamennyire kárpótolni.
A folytatása, a Mechanicus 2 nem csak helyszínt váltásában és látványának szintlépésében érdekes, de az első kedvcsinálóban felbukkant a Leagues of Votann is, ami egy relatíve új frakció a Warhammer 40K világában, akiket még nem sok játékban láthattuk felbukkanni.
Warhammer 40,000: Boltgun 2
A Warhammer világának boomer shootere is folytatást kap, 2026-ban Malum Caedo űrgárdista folytatja egyszemélyes hadjáratát az eretnek erőkkel szemben, és teljes arzenáljával — a régi FPS játékokhoz hasonlóan 10 fegyverrel a zsebében is, ha szükséges — írta a Káosz katonáit.
Ez a pixeles, intenzív tempójú lövölde pont olyan nosztalgikus hatást kelt, amit a trailerek sugallnak: pályáról pályára haladva egyre többfajta ellenséggel kell megküzdeni folyamatosan bővülő fegyvereinkkel, miközben fél szemmel kutatjuk az életerő- és pajzscsomagokat, illetve keressük a titkos szobákat a legerősebb fejlesztésekért.
Bevallom nekem egy idő után elég fárasztóvá vált a Boltgun, amit semmiképp sem a játék rovására írnék fel, egyszerűen én nem vagyok kompatibilis ezzel a zsánerrel. Nyolc óra megállás nélküli ugrálgatás, futkorászás és lövöldözés után félretettem, de kíváncsian várom, milyen újításokat hoz majd a második rész.
Warhammer 40,000: Dark Heresy
Minden idők egyik legjobb Warhammer 40K játékát tette le az asztalra az Owlcat 2023-ban. A Pathfinder játékaik után már a taktikai RPG zsánerben veteránnak számító fejlesztőcsapat legutóbbi játéka, a Rogue Trader egy eposzi méretű, 100 órás szerepjáték, amiről egy hosszú videós elemzést is készítettem megjelenésekor.
A Rogue Traderhez még azóta is érkeznek a frissítések és a DLC-k, ezért is ért nagy meglepetésként, mikor bejelentették, hogy egy látszatra hasonló játékon, a Dark Heresy-n is dolgoznak. A Rogue Trader alapjaira épülő Dark Heresy hasonlóan egy taktikai RPG lesz, ahol az emberiség birodalmának legveszélyesebb és leghírhedtebb szervezetének, az Inkvizíció egyik ügynökének bőrébe bújunk és csapatot verbuválunk, hogy féken tartsuk az eretnekség elterjedését.
Az már nagy pirospont, hogy a Rogue Traderrel szemben a Dark Heresy teljes szinkront kap majd, és valószínűleg kevésbé fog szenvedni azoktól a gyermekbetegségektől, amik miatt a Rogue Tradert sok kritika érte megjelenésekor.
Warhammer 40,000: Dawn of War Definitive Edition
Nem csak egy az akkori Warhammer 40K felhozatalból a minőségével kiemelkedő játékról van szó, hanem egy olyan meghatározó RTS-ről, amelyet 2004-ben a legjobbak között tartottak számon a stratégia zsánerében. Nekem még anno szüleim vették meg a Dawn of Wart egy bécsi kiruccanás során, aminek nyelvbeállítását nem lehetett átállítani, ezért németül voltam kénytelen hallgatni az Adeptus Astertes harcosainak folytonos kiabálását.
Az azóta három kiegészítőt és két folytatást megélt franchise-ból nekem a második rész a kedvencem, de teljesen megértem azt a tömeget, akiknek a szívük az első, ortodox bázisépítős Dawn of Warhoz húz a szívük.
A mostanában a Company of Heroes 3 foltozgatásával elfoglalt Relic Entertainment bejelentette az első Warhammer 40K játékuk felújított változatát, a Dawn of War Definitive Editiont. A grafikai ráncfelvarráson túl egy olyan csomagot kapunk, amibe az alapjáték és a kiegészítők minden kampánya és játszható frakciója (mind a kilenc) belekerül.
Június 5-ig még tart az eseményhez kapcsolódó leárazás, érdemes szétnézni a Warhammer játékok között, hátha akciós árcédulával megtetszik az egyik!
Leave a Reply